Bel direct: 071 888 9979
STERKEN | CYCLOMAIL
  • Home
  • Medisch
  • Apostille
  • Legalisatie
  • Contact
  • Klanten portal
    • Brandstoftoeslag
  • Zoek

Een document legaliseren

  • Document

    Een origineel Nederlands document ondertekend met een pen gemaakte handtekening van een persoon bekend bij de notaris. Nog niet bekend bij de notaris? Neem dan contact met ons op.

  • Legalisatie

    Het document dient van de benodigde legalisatie te worden voorzien. Dit kan door een notaris, KvK of rechtbank, de procedure is afhankelijk van het soort document.

  • Rechtbank

    De legalisatie dient door de rechtbank erkend te worden voordat het verder kan naar de Ministerie van Buitenlandse Zaken, Consulair Dienstcentrum of Dienst Uitvoering Onderwijs.

  • Ministerie BuZa

    Het Ministerie van Buitenlandse Zaken bekijkt en controleert de legalisatie en de stempel van de rechtbank op echtheid. Bij overheidsdocumenten of diploma’s doen andere instanties dat.

  • Ambassade of Consulaat

    De betreffende ambassade of consulaat geeft uiteindelijk de laatste stempel voor akkoord. Lever een kopie van ieder document mee en dien de documenten volgens de richtlijnen in.

Wat wordt bedoeld met legaliseren?

Een notaris, instantie of bedrijf in het buitenland heeft u verzocht om uw handtekening onder een origineel document te laten legaliseren. Dit houdt in dat een notaris vaststelt dat u het betreffende document zelf heeft ondertekend. De rechtbank zal vervolgens de notaris op echtheid controleren. Door de legalisatie kan er achteraf geen onenigheid ontstaan over de echtheid van uw handtekening.

Wanneer moet ik een document legaliseren?

Is het land waar u het document wilt gebruiken niet aangesloten bij het Apostille-verdrag? Dan moet u het document laten legaliseren. De procedure is afhankelijk van het document.

  • Overheidsdocumenten krijgen een legalisatie van het Consulair Dienstencentrum van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
  • Diploma’s moeten worden gelegaliseerd door de Dienst Uitvoering.
  • Overige documenten en KvK uitreksels laat u legaliseren bij de Rechtbank.

Als het land waarin u het document wilt gebruiken is aangesloten bij het Apostille-verdrag, is er een eenvoudige procedure om officiële documenten geldig te maken in het buitenland. Meer dan 100 landen ondertekenden dit verdrag, waaronder alle landen van de Europese Unie.

Wat moet ik doen voor een legalisatie?

  1. Alleen een origineel Nederlands document dat recent is ondertekend, niet langer dan 6 maanden oud, kan gelegaliseerd worden. Er moet een, met pen getekende, originele handtekening op het document staan dat door de notaris erkend is.
  2. De legalisatie van de handtekening door de notaris of kvk dient door de rechtbank erkend te worden.
  3. Voorzien het document van benodigde legalisaties van bijvoorbeeld de notaris, KvK en rechtbank, alvorens het naar het ministerie, de ambassade of het consulaat gaat.
  4. Lever een kopie van ieder document mee voor de ambassade of het consulaat en dien de documenten volgens de richtlijnen in. Dit kan per ambassade of consulaat verschillen.

Wat kost een legalisatie?

De procedure en de bijkomende kosten zijn afhankelijk van het document. Naast de legalisatiekosten die worden gehanteerd door de verschillende ambassades en consulaten kost een document bij de Ministerie van Buitenlandse Zaken € 10,- per document en bij de Rechtbank € 20,- per document.

De prijzen van ambassades en consulaten zijn verschillend van € 15,- tot wel € 900,- per document. Tevens kunnen de prijzen en eisen van de ambassades en consulaten op korte termijn en op onverwachte tijdstippen veranderen. Neem daarom altijd eerst contact met ons op.

Hoelang duurt het legaliseren?

Wanneer u uw documenten naar onze adres verstuurt, ontvangen wij deze de volgende werkdag. Hierdoor kunnen wij uw legalisatie-aanvraag dezelfde dag nog in behandeling nemen. De duur van de legalisatie is afhankelijk van het soort document en het land waarvoor het dient.

SPOED? We komen uw documenten speciaal ophalen en brengen de documenten persoonlijk langs alle instanties. Zo versnellen wij het proces en kan een legalisatie tussen 1 á 2 dagen bij u retour zijn.

Welke notaris moet ik gebruiken?

Iedere notaris in Nederland is bevoegd om uw handtekening te legaliseren. Wij werken al 10 jaar nauw samen met o.a Bakker & Neve Netwerk Notarissen uit Leiderdorp, maar indien u ervoor kiest de legalisatie door een andere notaris te laten verzorgen zal CYCLOMAIL een afspraak maken met uw notaris, daar de documenten ophalen en de apostille of legalisatie verzorgen. Vraag naar de mogelijkheden!

Hoe komt een notaris legalisatie tot stand?

U zet uw handtekening in het bijzijn van de notaris (of een van diens medewerkers) en toont daarbij uw legitimatiebewijs. De notaris legaliseert vervolgens uw handtekening door te verklaren dat u uw handtekening in bijzijn van de notaris of medewerker heeft gezet. Een legalisatie door de notaris duurt gemiddeld vijftien minuten en kan bij u op kantoor. Neem contact met ons op voor een afspraak.

INLOGGEN KLANTEN
INLOGGEN VERVOERDERS
NIEUWE REGISTRATIE

Een offerte op maat

Wilt u weten of er besparingen mogelijk zijn op uw huidige transportkosten? Vraag vrijblijvend een kostenindicatie aan en ontvang direct een op maat gemaakte offerte. Ontdek hoeveel u kunt besparen – de mogelijkheden zullen u verrassen!

Benieuwd naar onze werkwijze?

STERKEN | CYCLOMAIL

+31 (0)71 888 99 79
info@cyclomail.nl

kvk 27322231
btw NL001984017B68
nl73 rabo 0148.6689.92

2024 © Copyright - STERKEN | CYCLOMAILgroup
  • Twitter
  • Instagram
  • Mail
  • Home
  • Medisch
  • Apostille
  • Legalisatie
  • Contact
  • Klanten portal
Scroll naar bovenzijde